ARTIKELEN
Ronddolen in Brede Vorming | René Berends
René Berends, december 2016
Samen werken aan Bèta Burgerschap
Laurence Guérin en Alieke van Dijk, onderzoekers van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Executieve functies in het daltononderwijs
Ineke Vermeulen, integratief kindertherapeut
Burgerschapsvorming anders!
Laurence Guérin, onderzoeker lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Leren van de buren: Interscolaire visitatie zet leraren ‘een andere bril’ op (oktober 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Onderzoekslijn Stimuleren van zelfgestuurd leren (september 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs: Onderzoekslijn Brede Vorming (juni 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs: onderzoekslijn professionele ontwikkeling van leraren (april 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Het onderzoek van het lectoraat Vernieuwingsonderwijs (maart 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs
Wat weten we over de effectiviteit van het traditioneel vernieuwingsonderwijs? (februari 2015)
Patrick Sins, lector Vernieuwingsonderwijs en Symen van der Zee, lector Wetenschap en Techniek
Je suis… Dalton en de vrijheid van meningsuiting (januari 2015)
René Berends, docent en onderzoeker daltononderwijs, Saxion Deventer
Groepsgewijsproblemen oplossen als burgerschapsvorming: vier didactische principes (december 2014)
Laurence Guérin, onderzoeker lectoraat Vernieuwingsonderwijs
Onderwijs 2032? (december 2014)
door Paul Hendriks, rector Dalton Voorburg
Leidt vernieuwingsonderwijs (op) tot zelfsturend leren? – deel 1 (november 2014)
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs
Reflectie en schools leren
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs
Zelfgestuurd leren word je aangeleerd (september 2014)
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs
Is onderwijskwaliteit wel te meten? (oktober 2014)
door Patrick Sins, lector daltononderwijs en vernieuwingsonderwijs