Datum/Tijd
Date(s) - 18/05/2022
09:00 - 13:00
Categorieën
THEMA: Leren zichtbaar maken en eigenaarschap
Na de vorige bijeenkomst waarin Karen ons wakker heeft geschud ten aanzien van het gebruik van de eindtoetsen en LVS-toetsen, willen nu vooral inzoomen op andere manieren en middelen om ontwikkeling/leren/groei van kinderen zichtbaar te maken. Welke middelen zetten we in de dagelijkse praktijk in? Met welk doel? Wat werkt? Denk hierbij aan doelenmuren, reflectiekaarten, exit-kaarten, wisbordjes, portfolio, periodedoelen en periodetaken, doelenboekjes, toetsen als monitor van de groei van de leerling. Welke doelen en welke ontwikkeling wordt zichtbaar gemaakt? Focussen we hierbij op de brede ontwikkeling? We vragen iedereen om de middelen, die bij jullie in de praktijk worden ingezet om het leren van kinderen zichtbaar te maken, mee te nemen naar de bijeenkomst. Eventueel in de vorm van een uitgeprinte foto. Deze materialen zullen in de bijeenkomst worden getoond en verkend. Programma 18 mei 2022 09.00-09.30 Inloop en plaatsen materialen markt 09.30-09.35 Opening en terugblik bijeenkomst 30 maart 09.35 – 10.30 Sessie Hilde-Marie van Slochteren en Tom Witjes met input en stellingen over eigenaarschap, toetsen, leren zichtbaar maken en formatief handelen. 10.30 – 10.45 Pauze 10.45 – 11.00 Uitleg opdracht 11.00 – 12.00 Inspiratieronde markt en in gesprek 12.00 – 12.30 Terugkoppeling, afsluiting en vooruitblik 2022-2023 12.30 Lunch en netwerken